lørdag den 16. juli 2011

3 forfattere


Per Lagerkvist

Antoine de Saint-Exupery

Robert M. Pirsig
Meget har jeg læst gennem årene - og jeg er ikke mere typen, der tror, man kun har tid til at læse de bedste bøger. Alle bøger har altid en sætning eller to, der rammer en streng i èn.
Alligevel føler jeg her i mit efterår, at al visdom og reelt indhold er samlet hos 3 forfattere og i nogle få stærke bøger.
Per Lagerkvist: "Sibyllen", "Ahasverus's død", "Pilgrim på havet", "Det hellige land", "Mariamne" og "Det evige smil".
Antoine de Saint-Exupèry: "Blæsten, Sandet og Stjernerne", "Citadellet" - som jeg altid har med som rejsebog.
Robert M. Pirsig: "Zen og kunsten at vedligeholde en motorcykel" samt "Lila". To bøger, der rammer det væsentlige her i livet.

2 kommentarer:

Dun@nt sagde ...

Kære kære Poul
Det er med forfærdelse at jeg læser at du den 4. oktober er afgået ved døden.
Du viste mig tillid, og gav mig troen på at jeg som mig selv kunne hvad jeg ville - Jeg håber ikke jeg skuffede.

En stor personlighed, et emnneske jeg på mange områder så op til og beundrede er gået bort
Ære være dit minde.
Kløve

Blaest sagde ...

Hej Poul,

Du gjorde indtryk på mig.

Jeg sætter stor pris på dine tanker og ord.

Jeg kommer til at savne tanken om din tilstedeværelse.

Kærligst
Johnny